Mikä on yksi apteekkien viestinnän ja markkinoinnin isoimmista haasteista?

Kuvituskuva, Riihimäen Aurinko Apteekille

Yksi isoimmista haasteista apteekkien viestinnässä ja markkinoinnissa on mielestäni se, että apteekki miettii toimissaan muita apteekkeja. Tämä johtaa tykkäysten ja reaktioiden toivossa siihen, että tuotetaan sisältöä, joka inspiroituu apteekkialan sisäisestä "maailmasta", eikä apteekin jatkuvuuden kannalta kaikkein tärkeimmästä eli asiakkaista.

Paine apteekkien uudistumiseen asiakkaiden ja yhteiskunnan tarpeiden pohjalta on ollut kovaa, ja uskon sen tulevan olemaan niin myös jatkossa. Tämä ei missään nimessä poissulje apteekkien eettisissä ohjeissakin mainittua arvoa "VIII Apteekkihenkilökunta toimii vastuullisesti ja ylläpitää toiminnallaan alansa arvostusta ja luottamusta yhteiskunnassa." Kun jokainen apteekki asettaa myös digitaalisissa kanavissa asiakkaan ykköseksi, vaikutukset sekä paikallisella että valtakunnallisella tasolla vahvistuvat. Se tuo jokapäiväistä tärkeää työtä näkyväksi.

Miten sinä näet asian? Jatketaan keskustelua somen puolella!

Seuraa somessa

Ota yhteyttä

Johanna Hakamäki
farmaseutti ja yrittäjä
johanna@somefarmaseutti.fi
puh. 0504304990

Edellinen
Edellinen

Puhujana Apteekkari 2023-tapahtumassa 27.4.2023

Seuraava
Seuraava

Mitä yhteistä on apteekkialan muutoksilla ja maanviljelyllä?