“No onkohan asiat sittenkään ihan noin hyvin”. Ajatuksia ammattiylpeydestä

Kyllä me osataan! Kuvituskuva, Riihimäen Aurinko Apteekille.

Tänään apteekin aamuvalmennuksessa keskustelin henkilökunnan kanssa asiakaskyselyn tuloksista ja henkilökunnan omista havainnoista. Palaute oli todella kiittävää ja positiivista, ainoastaan yksi toivoi pidennystä aukioloaikoihin.

Esitin kysymyksen: miltä tuntuu saada tällaista palautetta?

Yhtenä näkökulmana nousi esiin, että huonoa tai neutraalia palautetta on helpompi vastaanottaa kuin hyvää.
Hyvästä palautteesta herää ajatus “no onkohan asiat sittenkään ihan noin hyvin”.

“No onkohan asiat sittenkään ihan noin hyvin”

Olen havainnut, että apteekkialalla työskentelevät ihmiset ovat usein todella vaativia ja ankaria itselleen. Näitä piirteitä työn luonne - tavoitteena virheettömyys, sekä olosuhteet kuten johtaminen, voivat toki korostaa entisestään.

Miten me osaisimme olla lempeämpiä ja myötätuntoisempia itsellemme?

Tutkimukset todistavat, että asiakkaat ovat tyytyväisiä apteekin palveluun.
Mutta uskommeko siihen aina itse kiitoksen sanan kuullessamme?

Sydämellä,
Johanna Hakamäki
farmaseutti ja yrittäjä

Edellinen
Edellinen

4 käytännönläheistä keinoa kehittää itsehoidon asiakaspalvelua

Seuraava
Seuraava

Tärkeitä tekoja, jotka helposti unohtuvat