Uusi palvelu: Apteekin aamuvalmennukset - tuloksia tunnissa

Tuntuuko sinusta vaikealta löytää sopivaa rakoa kehittämiselle? Somefarmaseutin uusi palvelu Apteekin aamuvalmennukset on suunniteltu tähän tarpeeseen.

  • Mitä?

    • Tunnin mittainen valmennus apteekin kehittämiseen.

  • Miten?

    • Aamuvalmennukset toteutetaan paikan päällä apteekilla tai Teamsin välityksellä.

  • Miksi?

    • Jos kehittämiseen tuntuu jäävän liian vähän aikaa tai sopivaa hetkeä ei tahdo löytyä.

  • Kuka?

    • Johanna Hakamäki auttaa apteekkeja kehittämään toimintaa yli 14 vuoden apteekkialan kokemuksella. Farmaseutin tutkinnon lisäksi Johanna on opiskellut markkinointia, viestintää, psykologiaa ja johtamista. Tällä hetkellä Johanna opiskelee sertifioiduksi fasilitaattoriksi eli hän auttaa luomaan sellaiset olosuhteet, että yhdessä tekeminen olisi mahdollisimman helppoa ja koko työyhteisö osallistuu kehittämiseen.

Case-esimerkki

Pidin valmennuksen apteekin aamupalaverin yhteydessä heti klo 8. Meidän teemana oli paikallisuuden hyödyntäminen apteekin markkinoinnissa ja viestinnässä. Valmennus jatkuu tästä eteenpäin ja valmennuskertoja tulee yhteensä neljä.

Toisessa valmennuksessa jatkoimme asiakasteemalla. Kävimme läpi tilanteita, joissa on itse ollut asiakkaana. Vertasimme keskustellen henkilökunnan omia kokemuksia apteekin asiakaskyselyn tuloksiin.

Kuvituskuva, Maskun apteekille.

Apteekkarin palaute

1.valmennus: "Hyvin sait viriteltyä meidät tähän hetkeen, vaikka kaikki tulivat suoraan omista aamutoimistaan. Sai pysäytyksen omille ajatuksille ja pystyi keskittymään apteekin kehittämisen pohdintaan."

2. valmennus: “Niin tärkeitä perusasioita, jotka tuppaavat arjessa unohtumaan. Tämä oli tärkeä hetki meille kaikille, tästä on hyvä lähteä kohti uutta työpäivää.”

Työntekijän palaute

"Oivalsin, miten tärkeää on oppia tunnistamaan omassa arjessa ne asiat, jotka on jo hyvin ja jotka ovat asiakkaille tärkeitä, ja tuomaan niitä esiin."

“Ymmärsin, miten tärkeää tunne on asiakkaalle. Tunne siitä, että hänet huomataan, ja sinun asiasi halutaan hoitaa hyvin. Hyvä mieli syntyy yllättävän pienistä jutuista, kuten iloisista tervehdyksistä heti aamun aluksi.”

Tulos tunnissa

  1. valmennus: Kolme konkreettista ideaa ja toiminta- ja seurantasuunnitelma näiden asioiden edistämiseksi.

  2. valmennus: Kaksi konkreettista tapaa kehittää asiakaspalvelua ja asiakaskokemusta tulevien viikkojen aikana.

Kaipaisiko teidän aamut mukavaa herätystä tärkeiden asioiden äärelle ja innostusta arkeen?
Ota yhteyttä!

Edellinen
Edellinen

Vapaa kaupan myynti kasvuun? Lue mitä apteekki voi oppia kirjastoista.

Seuraava
Seuraava

4 kirjavinkkiä johtamisesta apteekkareille ja proviisoreille