Vapaa kaupan myynti kasvuun? Lue mitä apteekki voi oppia kirjastoista.

Apteekkien valikoima on yleensä todella laaja. Jotta ihmiset innostuvat pyörimään apteekissa myös muun kuin tietyn tarpeen takia, auta ihmisiä löytämään vaihtoehtojen joukosta kiinnostavia tuotteita. Esillepanolla on valtava merkitys tuotteiden houkuttelevuudessa.

Kirjastossa valintojen helpottaminen ja viihtymisen lisääminen oli toteutettu näin:

  • Herätelainat - poimintoja uudemmista ja vanhemmista kirjoista eri aihepiireistä

    • Tätä voisi soveltaa vaikka sellaisiin tuotteisiin, joita unohtaa helposti ostaa mutta useimmiten aina tarvitsee kuten laastari, hammastahna, käsidesi, perusvoide

  • Ajankohtaiset esillepanot

    • Tämä sujuu apteekeilta mielestäni jo nyt tosi hyvin, mutta nostin tämän silti sen tärkeyden vuoksi.

    • Tilaatko jo Somefarmaseutin uutiskirjettä? Saat uutiskirjeen mukana aina tulevan kuukauden ajankohtaiset teemat apteekin markkinointiin ja viestintään. Tilaa uutiskirje.

  • Juuri palautetut kirjat

    • Tätä voisi soveltaa esimerkiksi "suosituimmat tuotteet" hyllyyn.

    • Verkkoapteekissa tätä voi soveltaa “muut ostivat myös"-tyyppisellä viestinnällä.

Kaipaatko tukea ideointiin ja toteutukseen apteekin kehittämisessä?

Autan sinua eteenpäin. Ota yhteyttä! 🙂
Johanna Hakamäki
farmaseutti ja yrittäjä

0504304990
johanna@somefarmaseutti.fi

Lue myös

Edellinen
Edellinen

Koetko palautteen antamisen vaikeaksi? Opi 5 konkreettista esimerkkiä.

Seuraava
Seuraava

Uusi palvelu: Apteekin aamuvalmennukset - tuloksia tunnissa