Miksi asiakas vaihtaa apteekkia? Kyse ei välttämättä ole palvelusta.

Esimerkki miten apteekin sijaintia ja parkkipaikkoja voi havainnollistaa asiakkaalle. Asiakas Maskun apteekki, kuvituskuva.

Eräs tuttavani kertoi vaihtaneensa apteekkia sen takia, että toisessa apteekissa oli parempi parkkipaikka (auton sai pysäköityä lähemmäs ovea). 

Voi olla, että korvani ovat herkistyneet kuulemaan tällaisia viestejä, mutta jäin pohtimaan asiaa. On helppoa tyytyä olettamaan tietävänsä, mikä asiakkaalle on tärkeää. Onneksi näitä asiakkaalle olennaisia asioita havaitakseen ei kuitenkaan tarvitse järjestää aina suurta asiakastutkimusta.

Nämä asiakkaalle tärkeät asiat ilmenevät ihan jokapäiväisessä arjessa, kuten esimerkiksi...

  • "Sainpa auton helposti parkkiin"

  • "Pääsinpä nopeasti asioimaan"

  • "Onneksi täällä mahtuu kulkemaan lastenrattailla"

  • "Hyvä kun olitte vielä tähän aikaan auki!"

Kuunteletko asiakkaitasi nyt hieman erilaisella korvalla?

Haluaisitko oppia lisää apteekin markkinoinnista?

Tässä lisää markkinointiaiheista luettavaa.

Edellinen
Edellinen

4 kirjavinkkiä johtamisesta apteekkareille ja proviisoreille

Seuraava
Seuraava

7 oppia apteekin erilaisista kehittämisprojekteista - olisitko tullut ajatelleeksi näitä?